Bratislava, 14 apríla 2010 – V piatok 16. apríla sa takmer vo všetkých reštauráciách McDonald’s v Slovenskej republike* uskutoční Deň otvorených dverí. Všetci návštevníci si tak budú mať možnosť opäť prehliadnuť reštauráciu McDonald’s inak, ako sú zvyknutí. V priebehu celého dňa môžu spoznať celý proces prípravy jedál, budú zoznámení so systémom práce a kontroly kvality potravín, prehliadnu si zázemie reštaurácie a kvalifikovaných zamestnancov sa môžu opýtať na všetko, čo ich zaujíma. Prehliadku, ktorá trvá cca 60 minút, si návštevníci môžu rezervovať priamo u vedúceho zmeny vo svojej reštaurácii McDonald`s alebo na stránkach www.mcdonalds.sk .
*Poznámka: Deň otvorených dverí v McDonald´s sa uskutoční vo všetkých reštauráciách McDonald´s okrem reštaurácií v Auparku a na Obchodnej ulici v Bratislave (z prevádzkových dôvodov).
McDonald’s sleduje zákaznícke trendy
Spoločnosť McDonald’s neustále sleduje zmeny zvyklostí a správania sa zákazníkov a na ich základe prispôsobuje ponuku jedál, ktoré budú zodpovedať nie len chuťovým preferenciám, ale i nárokom na stravovanie a životný štýl. Počas minulého roku McDonald´s iba na Slovensku uviedol na trh v rámci kampane 15 nových výrobkov a súbežne zaviedol celý nový koncept McCafé, ktorý už v štyroch reštauráciách McDonald´s v Slovenskej republike ponúka zákazníkom nie len výber z viacerých druhov kávy a čaju, ale taktiež príjemnú kaviarenskú atmosféru, posedeniu a relaxáciu.
Jedným zo súčasných trendov je orientácia zákazníkov k menej obvyklým pochúťkam. Medzi ne patria i čoraz viac populárnejšie tortilly. Toto veľmi chutné jedlo, ktoré zasýti, avšak patrí medzi menej kalorické, sa stále častejšie stáva súčasťou ponuky reštaurácií i v Slovenskej republike. Aj v McDonald´s získala tortilla v podobe Chicken Rollu mnoho priaznivcov a preto sa spoločnosť rozhodla rozšíriť ponuku o ucelenú radu McWrap v troch variantoch – s vyprážaným alebo grilovaným kuracím mäsom a šťavnatým hovädzím.
Ďalšou zmenou v správaní zákazníkov je vzrastajúca obľuba raňajkovania mimo domova. Týka sa to predovšetkým obyvateľov väčších miest, konkrétne vo vekovej kategórii 20-40 rokov. McDonald´s preto zaviedol v minulom roku pestrú ponuku raňajok, ktorá zaznamenáva neustály rast tržieb a počtu zákazníkov. Podiel „raňajkových“ tržieb u McDonald´s v Slovenskej republike z celodenných tržieb predstavuje aktuálne 8 %, čo je v európskom merítku McDonald´s jeden z najlepších výsledkov.
Tajomstvá kuchyne McDonald´s
McWrap, rovnako ako ďalšie produkty McDonald´s, bol vyvinutý v európskom Food Studiu McDonald´s v Mníchove. V tejto vývojovej kuchyni vzniká ročne okolo 1800 nových nápadov a receptov, z ktorých sa napokon tie najlepšie dostávajú až na stôl k zákazníkom. Poprední gastronomickí špecialisti tu pripravujú nové výrobky, ktoré vždy rešpektujú základné kvalitatívne parametre McDonald´s - vynikajúcu chuť, zodpovedajúcu veľkosť, príťažlivý vzhľad, vhodnú kombináciu a kvalitu surovín, ale i ľahkosť a pohodlie konzumácie. Okrem McDonald´s spotrebiteľských panelov (hodnotiacich skupín) sa na vývoji podieľa i tzv. Chief Council – poradenský zbor šéfkuchárov a gastronomických odborníkov, nezávislých na McDonald´s.
Drahomíra Jiráková
PR/Communications Director